vineri, 4 februarie 2011

PS Iustinian Chira Episcopul Maramuresului si Satmarului despre IPS Bartolomeu. "Capitala Ardealului este Clujul!"

L-am cunoscut pe Bartolomeu în anii grei de mare suferinţă. Era una dintre marile voci ale Bisericii Ortodoxe Române. Am fost la catafalcul lui şi i-am spus să ma aştepte. Va deschide raiul pentru toţi clujenii.

Sunt voci care susţin că Mitropolia Clujului ar trebui desfiinţată deoarece a fost înfiinţată în afara canoanelor Bisericii.

Clujul este una dintre localităţile care trebuie să îşi apere mitropolia. Nu este niciun pericol pentru că aici este un popor care îşi apără patrimoniul, un popor care îşi va apăra mitropolia.

Sunt totuşi voci care cer ca cele două mitropolii să se unească.

Nu se vor uni cele două mitropolii de la Cluj şi de la Sibiu. Nu te poţi muta din casă în tindă. Nechemeţii şi neîncheiaţii se află în treabă să vorbească. Cei care nu au niciun corespondent cu Dumnezeu. Unii care nu au nicio treabă şi care îşi apără ambiţiile individuale, doar aceştia vorbesc. Capitala Ardealului este Clujul!

Mitropolitul Ardealului, ÎPS Laurenţiu Streza, a declarat că nu pot exista două mitropolii în Ardeal, în conditiile în care Ardealul este unul singur.

Da. Dar capitala Ardealului este Clujul. Aici a fost mitropolie acum 500 de ani. Clujul este un oraş mare, nobil. Are cele mai importante facultăţi, cele mai importante spitale. Clujul este o localitate care are un destin pentru viitorul României.

Se spune că PS Ioan de la Covasna este favorit pentru funcţia de mitropolit al Clujului. Este potrivit pentru această funcţie?

Buni sunt toţi. Ultimul credincios din biserica noastră este bun pentru mitropolit. Pentru mine, şi ultimul credincios din România este vrednic să ajungă mitropolit. Sa ne mândrim că suntem români şi ortodocşi.

Ce efecte are asupra BOR plecarea la cele sfinte a Mitropolitului Bartolomeu?

Bartolomeu este un om care merită să treacă în rândul sfinţilor. Îmi pare bine că am ajuns la Cluj să mă întâlnesc cu Bartolomeu. Duminică dimineaţă am avut un vis frumos, deosebit, privindu-l pe Bartolomeu. Nu este deloc un gol prin plecarea lui. Are Dumnezeu grijă de tot. "De rupi din codru o rămurea ce-i pasă codrului de ea. Ce-i pasă lumii-ntregi de moartea mea?" Amin.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Noi il ascultam cu evlavie ,pe Preasfintitul Iustinian Chira,tot ce spune , ne zideste sufleteste !
Cind avem noroc sa-l avem la Manastirea Moisei, este o zi binecuvintata !

Mediafax