luni, 30 august 2010

Sa murim bine

Gata. Sistemul medical romanesc s-a facut bine. Asistenta criminala a fost arestata. Evident ca lasata libera ar fi dat buzna in prima maternitate si ar fi dat foc salonului de terapie intensiva. Ce mai incolo si-ncoace, chiar era un pericol pentru societate. Acum putem sta linistiti. Cum spuneam, nu se va mai intampla nimic rau prin spitale. Bine ca nu au fost acuzati si electricianul care avea in grija instalatii, medicii responsabili de pacientii din incaperea respectiva ori mai ales guvernul, care avea in grija, odata, sistemul medical romanesc. S-ar fi facut o mare nedreptate... Apoi, cum sa judeci atatia oameni in acelasi timp? Ca nici judecatori nu mai sunt si, oricum, cei ramasi in sistem ar trebui pedepsiti pentru ca vor pensii nesimtite. Ce, au 30 de ani de munca-jucausa asa cum are domnu’ presedinte?? Doamne fereste, nici macar de conditii grele de munca nu se pot plange. E mult sa judeci 1.000 de cauze pe luna? Nici vorba! Domnu’ presedinte... ah, dar am spus deja. Am dat dintr-una in alta. Unde am ramas? Am auzit ca personalul medical de la SMURD a inceput sa se... autorestructureze. Cum adica vor salarii decente pentru ca ajung la orice chestiune grava in maximum 10 minute? Ce, ei au 30 de ani de munca-jucausa asa cum are domnu’ presedinte?? Ba chiar eu zic ca ar trebui arestat si cel care a inventat acest serviciu! De ce? Pentru ca ne-a incendiat bugetul national anga­ja­nd atatia indivizi care nu au alta treaba decat sa pozeze in salvatori. Cum adica e capabil?? Scoatem anual 2.000 ca el, sa-l deportam, sa emigreze, putin ne pasa.

Uite ca m-am decis sa schimb tonul. De ce sa stau naucit atunci cand un ministru face misto de mine pe banii mei, platit din contributiile mele? Chiar nu e nimanui rusine in tara asta? Am ajuns in asemenea hal incat bagam capul in nisip sperand ca va trece molima pe deasupra? Cum sa cataloghez un demnitar care afirma ca nu simte nicio responsabilitate ca au ars 11 bebelusi? Cum sa ma adresez unui guvernant care afirma cu tupeu de cartier ca din vina ziaristilor sunt cozi la depunerea declaratiilor? Pe numele mic? Sa-l tutuiesc? „Pentru ca nu ati informat oamenii bine”, spune acel... acel... individ. Incredibil.

Faptul ca statul fura banii oamenilor care muncesc, ai pensionarilor, ai medicilor, ai profesorilor, ai militarilor l-as putea intelege intr-un final. Asta fac in general guvernele, politicienii. Insa nu voi intelege si nu voi accepta niciodata batjocura. Nu vreau sa fiu ca ei. Nu vreau sa fiu un vierme care se da drept caine.

Acum, serios, nu va e mai bine prin spitale de cand au arestat-o pe femeia aia? Eu zic ca da. Doar pentru asta am votat. Sa murim bine. Ce, ati aflat prea tarziu? Ghinion.
de Edward Pastia(financiarul.com)

6 comentarii:

anca spunea...

ce pretentii sa ai de la unu' care o cauta pe elodia de trei ani ? e arestat cumva cioaca?
au gasit acarul Paun,rusine sa le fie!!

Ion de la Chiuiesti spunea...

Cred ca procurorul ala e un monument de incompetenta. Parerea mea!

Anonim spunea...

Cum monument de incompetenta??...cel care as-a ocupat de doasrele revolutiei si mineriadelor??...de dosarul Erbasu?? ...NuP la Iliescu ,etc...e un geniu...

mihnealuion spunea...

Daca presa ar fi luat atitudine "drastica" fata de arestarea asistetei, aceasta ar fi fost judecata in libertate... presa baga la zdup sau scoate de la zdup!
Societatea civila rumega multumita ca s-a gasi un vinovat cand, de fapt, vinovatul (la plural) se preumbla linistit printre noi.
Romania si-a propus (adica guvernantii) sa ajunga o tara de mana a IV-a, nu mai are mult! Inca un pas.
Iar noi privim intr-un mod schizofrenic la tot ceea ce se intampla cu noi si cu lumea dn jurul nostru.
Intelectualii sar la beregata guvenrantilor cand sunt direct afectati, cand nu, isi vad linistiti de prodcerea veniturilor personale... ii doare-n turul pantalonilor de societatea in care traiesc.
Mi-e scarba mai mult de "crema" societatii, decat de guvernanti. Dar... traim in tara lui Verde Voda, a lui Flamanzila si Setila.

Ion de la Chiuiesti spunea...

Gresit spus ca Romania mai este o tara. Este o feuda, in care stapanii se comporta ca atare, dupa reguli proprii si atipice. Vorba unui ziarist: "Ceausescu a fost condamnat la moarte pentru mult mai putin decat fac astia".

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

N-am vazut nici un director de spital care sa se revolte impotriva subfinantarii sistemului DANDU-SI DEMISIA IMPREUNA CU ECHIPA LUI si plecand demn, in sistemul privat etc.TOTI SUNT VINOVATI!

Mediafax