sâmbătă, 11 decembrie 2010

O greata istorica

Zilele trecute am parasit tara pentru o calatorie. Dupa intrarea in Ungaria, am constatat ca uitasem sa cumpar vigneta necesara(pe care puteam sa o cumpar la frontiera) pentru acesta tara, asa ca am intrat intr-o benzinarie sa o cumpar. Cei de la benzinarie au refuzat sa-mi vanda pe moneda europeana, desi in urma cu cateva luni cumparasem tot de acolo in euro. Asa ca a trebuit sa merg la un magazin Tesco, unde Raiffaisen Bank detine o casa de schimb valutar si unde schimbau si lei si euro in forinti. In momentul in care am cerut in romaneste (deoarece nu am habar de maghiara) casiera a inchis ghiseul si a refuzat sa mai deschida pentru a ma servi. Degeaba am batut in geam, degeaba m-am plans gardianului care a venit sa vada ce se intampla. Am sfarsit prin a fi invitat sa ies afara ca altfel cheama politia. Am iesit suparat si mi-am continuat drumul fara vignieta. Dumnezeu m-a ajutat si nu am fost oprit de politia maghiara pe tot parcursul drumului pana la frontiera cu Austria.

Drumurile prin tara vecina au devenit o necesitate fiind singura cale de a accesa vestul Europei, dar de 20 de ani se intampla la fel. Greata maghiarilor fata de noi e aceeasi, comportamentul unora dintre ei la fel de salbatic si primitiv. Pai si atunci de ce se mira ca nu-i iubeste nimeni si greata e reciproca?

Niciun comentariu:

Mediafax