In traficul auto de dinainte de 1989, redus asa cum era el atunci, se distingeau clar patrulele de militie care te pandeau la colturi de strazi, in zone capcana sau la intrari si iesiri din localitati, oprindu-te fara motiv si cautand pretexte pentru a te amenda si a-ti suspenda permisul. Sigur, nu toti militienii erau asa, dar prezenta lor permanenta iti inducea un sentiment de teama, teama de a ramane fara permis intre o luna si trei, indiferent de vinovatia sau nevinovatia ta.
Zilele trecute am efectuat cateva drumuri prin tara si am ales sa calatoresc noaptea avand in vedere traficul mai scazut, dar si vremea relativ buna. La capatul unei calatorii de cca. 700 de kilometri, am numarat nu mai putin de 13 echipaje de politie impanzite de-a lungul itinerariului. Jumatate erau la panda. Diferenta dintre panda si supraveghere rutiera cred ca este data de atitudine, pozitie, chestionarile si mina agentilor.
Ca o paralela, acum mai bine de o saptamana am efectuat o calatorie de cca. 3000 de km prin Europa si nu am intalnit nici un politist.
Nu stiu cat de eficienta este prezenta aproape agresiva a politiei pe soselele tarii, stiu doar ca intrebarile de genul "Ce transportati?", "Unde mergeti?" si chiar "Unde lucrati?" deranjeaza teribil.
2 comentarii:
In Timisoara sunt in fiecare a doua intersectie mai mare echipaje de politie, nu inteleg exact care este scopul dar acest lucru se intampla de vreo saptamana si ceva....
pai sa vezi cati sant pe ruta Oradea-Cluj !!!!! ca stalpii de telegraf :))))))))))))))
inca nu m-au intrebat ce transport da' am primit o amenda pentru ca am depasit viteza in localitate cu ...5 km :))))
Trimiteți un comentariu