marți, 2 decembrie 2008

10 ani de la plecarea parintelui Ilie Cleopa

ULTIMUL CUVÂNT AL PARINTELUI CLEOPA

CăTRE OBSTEA MANASTIRII SIHASTRIA

la 1 Martie - 1998

În numele Tatălui si al Fiului si al Sfântului Duh. Prea Cuvioase Părinte Staret, Prea Cuviosi Părinti si frati, asa cum vă văd aici, dragul mamei, asa, pe toti, să vă văd la Rai, la bucuriile fără margini ale Raiului, căci toti sunteti în slujba Mântuitorului si a Maicii Domnului, si fiecare, săracul, face ascultare în directia lui, unde este pus.Tare îmi este drag când vă văd! Dar pe multi nu vă cunosc. Eu vin rar pe aici. Am atâta lume pe capul meu acolo si sunt bolnav. Dar mai cunosc din ei, care vin la mărturisire si care sunt mai vechi... Eu doresc ca toti, toti să mergeti la bucuria cea vesnică si nici unul, Doamne fereste, la munci.Dragii mei părinti si frati, să stiti că Biserica este mama noastră spirituală. Ea ne-a născut pe noi la botez prin apă si prin duh. Ati auzit ce spune Sfântul Apostol Pavel: ati luat darul punerii de fii în baia nasterii de-a doua si a înnoirii Duhului Sfânt. De atunci suntem toti fii după dar ai lui Dumnezeu, de când ne-am botezat în numele Preasfintei Treimi.De aceea vă rog din toată inima să iubiti Biserica, mamă! Să vă fie dragă Biserica si, cât puteti, ziua si noaptea să mergeti la Biserică. Care sunt mai bătrâni si nu pot săracii, să stea mai putin. Care sunt tineri pot să stea mai mult, pentru că pravila Bisericii îmbogăteste memoria fiecăruia si darul Preasfântului Duh vine asupra aceluia care ascultă cu evlavie sfintele slujbe ale Bisericii.Dragii mei, eu păcătosul si nevrednicul sunt bătrân - 86 de ani, sase operatii, mâna dreaptă mi-e ruptă, am stat în ghips 32 de zile -, mâine-poimâine îmi veti cânta Vesnica pomenire! Ce să mai astept? Psalmul 89 spune clar: Anii lor sunt saptezeci de ani, iar dacă vor fi în putere optzeci de ani. Iar la stihul unsprezece spune asa: Ce este mai mult decât acestia, osteneală si durere! Eu am intrat în anii durerii. Am îmbătrânit, optzeci si sase de ani împlinesc acum, pe zece aprilie. Dragii mei părinti, vă rog din toată inima, care aveti dragoste si puteti, să nu mă uitati la rugăciune. Să mă pomeniti! Eu am dragoste când vă văd pe toti în slujba Mântuitorului si a Maicii Domnului. Asa să vă văd la Rai, dragul mamei, pe toti! Toti sunteti în slujba Mântuitorului si a Maicii Domnului. Mănăstirea noastră este o mănăstire cu rânduială canonică: nu se mănâncă carne, spovedaniaeste la vreme, slujbele merg după rânduiala Sfântului Sava...Când am venit eu aici am găsit paisprezece părinti, încăltati cu opinci, cu bărbile până la genunchi, cu metanii de lemn în mână... M-a adus fratele meu Vasile. Când am venit aicea aveam cincisprezece ani jumătate, nu stiam...Si când am văzut la masă călugării toti, si staretul, bătrânul, citea cuvânt de folos în capul mesei, de la Sfântul Teodor Studitul, eu am întrebat pe fratele: ''Aici este praznic?'' Că eu am stat la Cozancea, si acolo era viată de sine: fiecare cu masa lui, cu casa lui. ''Măi frate, a zis el, nu este praznic! Aici este viată de obste. Asa stau la masă călugării, cu totii totdeauna!'' Bătrânul le citea cuvânt... El slujea Liturghia si se hrănea numai cu Sfânta Împărtăsanie, aproape douăzeci de ani. Numai sâmbăta si Duminica gusta asa, oleacă, de prin castroane. Stiu, pentru că eu eram bucătar. Dumnezeu să-l odihnească, săracul! Tare a mai fost cu frică de Dumnezeu si tare a mai fost cu credintă! M-a călugărit în anul 1937, în postul Sfintei Marii. Îmi aduc aminte.Era un părinte, Nicolae Grădinaru, cu barba mare, poate l-ati apucat unii. El a zis, când m-a dus în fata altarului: ''Prea Cuvioase părinte, să-i punem numele Cleopa, că nu avem nici un Cleopa aici!'' Si bătrânul a pus mâna pe foarfece si Cleopa mi-a zis. Asa a fost scris! Dumnezeu să-i odihnească! Am pomelnicul acasă, al tuturor celor ce au murit aici; am si episcopi si patriarhi, câti sunt. Cât mai am o scânteie de viată îi pomenesc în fiecare zi! Dar vă rog, dragul mamei, pe toti, să nu mă uitati în sfintele voastre rugăciuni! Si asa cum vă văd aici să vă văd în Rai, bucuria cea vesnică, fără margini!Mila Preasfintei Treimi si acoperământul rugăciu-nilor Preasfintei Maicii lui Dumnezeu si ale tuturor sfintilor, să fie cu voi cu toti, dragii mei, si pe toti să vă ducă la Rai. Amin.


Sursa: www.sfaturiortodoxe.ro

Niciun comentariu:

Mediafax