miercuri, 30 martie 2011

Parintele Nicolae Steinhardt. 22 de ani de la trecerea la Domnul

Am vizitat Manastirea Rohia in repetate randuri inainte de 1989. Eram tanar si nestiutor(acum sunt doar nestiutor).  Parintele Nicolae Steinhardt se afla acolo. Nu pot decat sa regret ca au trebuit sa treaca ani multi pentru ca eu sa inteleg cine a fost, ce reprezenta si reprezinta acesta pentru spatiul ortodox romanesc. Iar daca el, care nu s-a nascut ca noi in interiorul ortodoxiei, l-a cautat asiduu si l-a aflat pe Dumnezeu, cu atat mai mult trebuie sa ne inversuneze si sa ne detemine sa nu ne oprim din cautare, chiar daca cateodata intervine in drumul nostru o autosuficienta inselatoare. 

"Mai întîi — cred că Hristos este adevărul. Dar şi dacă nu ar fi, l-aş alege pe Hristos fiindcă este supra-adevărul. Din devotament, recunoştinţă, fidelitate şi dragoste. Dacă Hristos e o irealitate şi singura realitate e un univers pustiu şi fără rost, absurd şi indiferent, fie acel univers sănătos, eu rămîn cu Iisus: mi-este consolare şi justificare, că nu am avut parte de viaţă într-un vast nonsens." Cuvinte care spun totul despre parintele de la Rohia.

Niciun comentariu:

Mediafax